Gerinc jóga

Egész nap egy számítógép előtt görnyedsz? Netán sokat ácsorogsz és fáj a hátad, nyakad, derekad? Stresszes az élet? Mozognál, de nem tudod hogy kezd? Jógáznál, de úgy érzed még nincs felkészülve rá a tested?

Próbáld ki a gerincjógát, és ha rendszeresen gyakorlod, ezeket mind tapasztalni fogod:

– javítja a tartást és testtudatot
– erősíti, lazítja és nyújtja az izmokat
– növeli az ízületi hajlékonyságot
– oldja a stresszt
– javítja az emésztést, keringést
– növeli a fizikai és pszichikai teherbírást
– javítja az általános közérzetet
– vitalizál

A gerincjóga célja a fizikai test egészségének helyreállítása, elsősorban a testtartás javításával. Az órán végzett gyakorlatok közben a megfelelő légzés elsajátítása is fontos szerepet kap, amely segíti az erő- és egyensúly-gyakorlatok kivitelezését, az izmok nyújtását. A helyes légzés közvetlen hatással van az idegrendszerre, hormonrendszerre és az emésztésre is, valamint az energetikai áramlásokra. Így nem csak a test kap alapos átmozgatás, hanem az óra végére az idegrendszer is megnyugszik, így segítve a testi-lelki ellazulást, és a relaxációra való képességet.

 

A gerincjóga a kezdő gyakorlók számára leszűkíti a hatha jóga komplex eszköztárát egy könnyen, biztonságosan gyakorolható mozgássorra, így azok is nyugodtan elkezdhetik, akik nem rendelkeznek még megfelelő fizikummal és testtudattal, valamint jógás tapasztalattal. Az órán a gyakorlatokat nem kötött sorrendben végezzük, így minden órán más-más izomcsoportot helyezhetünk a középpontba, a gyakorlást kísérő folyamatos instrukciók, igazítások pedig segítik a precíz végrehajtást.

Ha tanácstalan vagy hol kezd a jógagyakorlást, akkor kezd gerincjógával, így egy biztos alapot fogsz kapni ahhoz, hogy később továbbléphess a jóga magasabb szintjeire.